Zachtfruitketen vraagt subsidie voor promotie
Geplaatst op 11 juni 2024
Met een dekking van 80%-dekking onder de afzetorganisaties van in Nederland geproduceerd product, is een bedrag van €120.000,- per jaar toegezegd voor de jaren 2025 t/m 2027. Glastuinbouw Nederland heeft een bijdrage geleverd in de aanvraag in Europa voor een driejarige promotiecampagne. Mét EU-bijdrage komt het totaalbedrag van de promotiecampagne op €400.000,- per jaar. Dit najaar besluit Brussel of het budget wordt toegekend. De promotiecampagne van de Nederlandse zachtfruitketen start dan vanaf 1 januari 2025. De focus van de campagne ligt op Nederland, België en Duitsland als belangrijkste afzetgebieden. De campagne dekt alle zachtfruit van eigen bodem af onder de categorienaam “berries”. Dat zijn: aardbeien, frambozen, bessen en bramen.
Gezond, vers en gemak
Met als kernboodschap: Europees zachtfruit; vers, gezond en gemak op ieder moment van de dag, sluit de promotiecampagne bewust aan bij de topwaarden van jongvolwassenen (18-45 jaar) voor voedsel: gezond, vers en gemak. De producteigenschappen sluiten hier naadloos op aan: vers, weinig tot geen verpakking, ready to eat, voedzaam en kleurrijk! In de communicatie besteden we verder veel aandacht aan onze duurzame productiemethoden.
Bron: Glastuinbouw Nederland